onsdag 5 januari 2011

Uppdrag 7: Få filmtips

Nu har du följt våra dejtingtips hittills och vi på Maziway vill ge dig en chans att använda dina nya röstfärdigheter för att få filmtips från tre främlingar. Det enda du behöver göra är att ringa tre personer och när de svarar ska du försöka få personen på andra sidan av luren att rekommendera en film.

Grundsyftet är att få dig att prata med fler främlingar och lära dig att ändra riktningen på samtalet utan att få den andra personen besvärad. Allt detta hjälper dig när du vill ta kontroll över ett samtal och styra det mot ett visst resultat.

Välj ut tre personer från din lokala telefonkatalog (pappersform eller digitalt). Slå deras nummer men byt ut endast en siffra. Här är en variant som vi på Maziway rekommenderar:
”Hej, har jag kommit till bion? Inte? Okej, men skulle du kunna rekommendera en film jag kan se ikväll? Har du sett någon bra film på sistone?” Personen på andra sidan av luren kommer med största sannolikhet att tveka eller fråga om detta är ett skämt. Säg att du du frågar honom eller henne eftersom du har bråttom och inte har tid att stå i telefonkön. Ord som ”eftersom” eller ”därför” i ditt svar fungerar utmärkt och gör människor mer benägna att acceptera ett oväntat beteende. Säg exempelvis: ”Nej, detta är inget skämt men jag frågar dig eftersom jag har bråttom”.

Vi på Maziway vill som jag skrev tidigare genom våra dejtingtips lära dig att bli mycket mer bekväm i olika samtal med främlingar. Har du något ämne som du vill att vi på Maziway ska ta upp här på bloggen eller kanske någon fråga som jag ska besvara?
Kom ihåg att besöka vår hemsida http://www.manrorelsen.se/ för att ta del av Maziways seminarier och föreläsningar. Besök även gärna vår sida på Facebook för intressanta video och artiklar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar