söndag 2 januari 2011

Föreställningar som hejdar från framgång

När jag tänker tillbaka så inser jag att jag var mitt största hinder när det gällde att träffa tjejer. Jag brukade titta på mig själv och tänka att jag inte hade stor chans mot alla snygga killar därute. Till slut vann jag över min rädsla och började prata med snygga kvinnor på olika ställen såsom barer, caféer, gatan och parker. Jag insåg att utseendet hade mindre betydelse än vad jag trodde. Jag behövde se välvårdad ut och ha en intressant personlighet för att kunna attrahera tjejerna. Det viktigaste är egentligen vilket intryck jag ger. Det enda jag behöver i början är ett välvårdat yttre och en klädstil som signalerar en attraktiv identitet.

Vi män har ofta föreställningar om oss själva, andra eller om vår omgivning som hejdar oss från erfarenheter och framgångar som vi förtjänar. I själva verket är det oftast vi själva som sätter ramar för vad som är möjligt. Det är lätt att "förstora" denna ram och se fler möjligheter. Fråga dig själv exempelvis: "Har det hänt någonsin att jag kunde gå fram och prata med snygga tjejer och att det gick bra?" Om du kan komma på ett tillfälle så har du motbevisat den föreställning som hejdar dig från lycka och framgång. Kom ihåg att ju svårare du har att närma dig tjejer, desto större är chansen till att du blir avvisad. Att spela upp negativa tänk-om-scenarier i ditt huvud skadar bara din hälsa. Gå istället ut och ta kontakt med kvinnor så upptäcker du en värld av möjligheter. Kom bara ihåg att aldrig stöta på en tjej innan hon är attraherad av dig.

Jag vet att många läsare har läst och hört att de inte ska vara snälla utan hårda killar (eller s.k. bad boys) för att kunna attrahera de snyggaste tjejerna. Det är därför många killar är rädda för att prata med deras förstahandsval. Jag tänker förklara detta med en mening så mina läsare förstår vad som menas med styrka. Tjejer attraheras av killar som utstrålar styrka. Det betyder inte nödvändigtvis vara fysiskt styrka utan förmågan att få tjejen att känna sig trygg. Med andra ord får du gärna fortsätta vara trevlig så länge du är också stark. Kom ihåg att din manlighet är det som gör dig attraktiv. Läs gärna boken "Mannens Överlevnadsguide" för specifika tips.

Har du något ämne som du vill att vi på Maziway ska ta upp här på bloggen eller kanske någon fråga som jag ska besvara?
Kom ihåg att besöka Maziways hemsida http://www.manrorelsen.se/ för att ta del av våra seminarier och föreläsningar. Besök även gärna vår sida på Facebook för intressanta video och artiklar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar