onsdag 26 januari 2011

Uppdrag 30: Fråga inte om hennes nummer

Att fråga en tjej som du har nyss träffat om hennes nummer kan vara mycket svårt. Jag minns själv hur nervös jag brukade vara även om det fanns god kemi mellan oss. Vad skulle hända om hon sa nej? Allt jag hade gjort dittills för att få henne intresserad av mig hade då varit förgäves. Kom ihåg att de flesta tjejerna har automatiska reaktioner när man ber om deras nummer. De utsätts trots allt för många klumpiga raggningsförsök dagligen och vill inte slösa sin tid på en kille som inte har potential. Personligen tycker jag inte att du ska be om numret alls och det är det dejtingtips som jag tänker ge dig idag. Se istället till att vara en intressant kille som lever ett intressant liv. Då kan du fråga om hon vill hänga med på något lockande evenemang. Jag är säker på att det är mer lockande för henne att följa med för att äta stans godaste sushi eller kolla på en rolig föreställning (gärna stand-up) eller den trendigaste baren i stan än bara ”ta ett fika” som är precis vad många killar frågar när de vill bjuda ut tjejen. Läs gärna boken ”Mannens Överlevnadsguide” som hjälper dig att leva ett intressant liv på dina egna villkor.

En annan sak som du bör tänka på när du ska bjuda ut tjejen är att du inte ska göra det direkt. Det jag menar är att du kan först berätta om den intressanta restaurangen (eller annat evenemang) som du ska till med några vänner. Berätta för henne varför du och dina vänner ska dit och vad som gör det så speciellt. Sen pratar du om andra saker utan att ha frågat om hon ska med. Detta låter henne undra varför du inte bjöd med henne samtidigt som hon kan fundera på egen hand om hon har lust att följa med. Under tiden ni pratar om andra saker så fortsätter du visa din intressanta personlighet, ditt höga värde och att du inte är desperat efter tjejer. Bara i sista sekunden kan du fråga henne: ”Förresten, jag tycker du borde hänga med på......” Vid det laget har hon haft chansen att komma fram till ett positivt beslut på egen hand. Det kan vara så att hon inte vet var hon har dig än men hon är säkert nyfiken på dig och vill se hur det blir. Nu blir det mycket lättare att få hennes nummer.

När du ska välja evenemang att bjuda henne till, undvik sådana som kräver en stor insats av henne för då tackar hon nej. Det betyder att du ska välja bort evenemang som är komplicerade, för långt borta och tar många timmar. För att fresta henne ska du komma med kravbefriande förslag.

Nu vill jag att du ska ta fram din almanacka. Börja med att fylla den med intressanta aktiviteter för denna vecka. Kom ihåg de säljande argumenten. När du har gjort det ska du kontakta två vänner och prata om en av dessa aktiviteter som du vill att de ska följa med. Använd gärna den teknik som du lärde dig idag med att bjuda med folk. Därefter är ditt uppdrag att använda din nya teknik för att bjuda med en ny tjej (eller någon som du har träffat senaste månaden). Om det är en ny tjej får du självklart använda allt som du har lärt dig hittills för bästa resultat. Målet är inte att få telefonnumret eller få en dejt (även om jag önskar att du får det) utan målet är att öva dig att ha ett vanligt samtal som skapar möjligheter för en träff i framtiden.

Lämna gärna några kommentarer här nere om du har några funderingar som du vill att vi på Maziway ska ta upp här på bloggen eller kanske någon fråga som jag ska besvara? Kom ihåg att besöka Maziways hemsida för att ta del av våra seminarier och föreläsningar. Besök även gärna vår sida på Facebook för intressanta video och artiklar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar