onsdag 19 januari 2011

Uppdrag 23: Bli expert på språk och den kvinnliga kroppen

När vi läste de tidigare uppdragen kunde du bland annat lära dig att alla människor har formats av sina erfarenheter, förväntningar, föreställningar och den miljö de befinner sig. Många killar som jag har pratar med berättar för mig att tjejerna i just deras stad är annorlunda. Jag skriver det jag alltid sagt till dem, detta stämmer inte. Attraktion mellan killar och tjejer är detsamma oavsett vi befinner oss. Män är alltid mer intresserade av ungdom och skönhet, kvinnor av rikedom och status. Du får gärna läsa boken "Mannens Överlevnadsguide" som tar upp viktiga faktorer som berör just relationen mellan killar och tjejer i dagens moderna samhälle.

Undersökning efter undersökning visar att killar har det lättare än tjejer när det gäller utseendet. Kvinnor attraheras generellt av personlighet, dominans och status. Så frågan är då, vilka egenskaper tycker tjejer är attraktiva hos killar? Jag tror att du behöver tänka på saker som gör en man framgångsrik inom sitt område och det är bland annat självförtroende, effektivitet, pondus, beslutsamhet, optimism, mod, ambition och intelligens. Víd det här laget, kan du säkert börja prata med tjejer och använda en tidsbegränsare genom at berätta att du strax ska gå. Nu behöver du visa att du har högt värde så tjejen inte vill att du ska gå. Ett sätt att förmedla dessa egenskaper är kroppsspråk. Vi tog upp detta i tidigare inlägg så jag tänker inte upprepa det igen. Du får gärna läsa om det inlägget för att fräscha upp ditt minne. Du behöver lära dig att skilja dig från mängden. Ingen föredrar trots allt det medelmåttiga. Ett sätt att urskilja dig är att lära dig vad tjejer tänder på. Min egen erfarenhet säger att tjejer tänder på känslomässiga reaktioner och blir stimulerade av ord och beröring. Så mitt dejtingtips till dig är att för att kunna bli duktig på att förföra tjejer måste du bli expert på språk och den kvinnliga kroppen.

Har du någon fråga som jag ska ta upp här i bloggen? Kom ihåg att besöka Maziway hemsida för att ta del av våra seminarier och föreläsningar. Besök även gärna Maziways sida på Facebook för intressanta video och artiklar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar