onsdag 5 januari 2011

Uppdrag 6: Din röst är din identitet

När jag började gå ut för att träffa tjejer hade jag svårt att få fram mitt budskap eftersom jag pratade för fort eller för tyst. Det var innan jag insåg att min röst berättar allt om vem jag är, hur jag ser på mig själv och vad jag tror på. Så idag tänkte vi på Maziway hjälpa dig att hitta din röst.

Det är framför allt två saker du bör tänka på för att kunna bli en god talare: din andning och din hållning. Jag har märkt att när jag tar ett djupt andetag innan jag talar fyller jag lugnorna med luft och kan lägga mer kraft bakom mina ord. Så nu ger jag Maziways läsare detta tips att följa också. Testa om du gör korrekt genom att ta ett djupt andetag. Om din bröstkorg utvidgas andas du för ytligt. Du får försöka tills diafragman (muskeln under din bröstkorg) utvidgas istället. Lägg gärna din hand på magen. Den ska höja sig vid varje inandning.
Något som kan påverka din andning och diafragman negativt är dålig hållning. Kolla på din hållning och betygsätt den för dig själv. Kan du ha bättre kroppshållning? När du pratar bör du hålla din överkropp rak och uppsträckt. Föreställ dig gärna att du har en snöre som går genom hela ryggraden och upp genom huvudet. Hur skulle du stå då? Det är dock mycket viktigt att du är avslappnad och bekväm i din kropp. Det kan kännas onaturligt just nu men du är på väg mot större resultat.

Om du är intresserad av några enkla övningar för att hitta din röst får du gärna kontakta oss på Maziway. Skicka gärna ett e-mail till oss via Maziways hemsida http://www.manrorelsen.se/ så kommer du att få flera dejtingtips och minst en intressant övning.

Har du något ämne som du vill att vi på Maziway ska ta upp här på bloggen eller kanske någon fråga som jag ska besvara? Kom ihåg att besöka vår hemsida http://www.manrorelsen.se/ för att ta del av Maziways seminarier och föreläsningar. Besök även gärna vår sida på Facebook för intressanta video och artiklar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar