torsdag 20 januari 2011

Uppdrag 24: Visa att du har högt värde

Hur har det gått de senaste dagarna? Märker du någon skillnad när du pratar med tjejer? För vissa tjejer kan endast det faktum att du har självförtroende nog att gå fram till henne vara tillräckligt för att utmärka dig framför andra killar. För andra är det kanske din humor eller ditt utseende som urskiljer dig från mängden. Det kan även vara din kaxighet som attraherar henne. Min erfarenhet säger mig att ett av de bästa sätten att göra intryck på en tjej är att lära henne någonting om henne själv. Du behöver samtidigt komma ihåg att du ska visa att du är så intressant att hon inte vill att du ska gå. Kom ihåg tidigare dejtingtips och vad som attraherar tjejer. Med allt detta i baktanke tänkte jag berätta om en teknik som jag läste för något år sen. Du kommer att visa att du har högt värde och skapa en god samhörighet mellan er. Här behöver du förstå att det är du och inte hon som bestämmer ditt värde. Du kan använda manuset utantill eller så kan du ändra formuleringar och ordvalet. Du kan även välja att använda andra tekniker som fyller samma funktion så länge som du framstår som skicklig.

Snabbstartsguide:

Tummen = Poseidon. Står för individualitet, oberoende och självständighet.

Pekfingret = Zeus. Står för dominans, makt och energi.

Långfingret = Dionysos. Står för uppkäftighet, upprorsanda och rebellanda.

Ringfingret = Afrodite. Står för kärlek, romantik och samhörighet.

Lillfingret = Ares. Står för konflikt, stöddighet och konkurrens.

Ingen ring = Hermes. Står för vänlighet, hjälpsamhet och äventyrslusta.

Manus:

DU: Jag måste fråga en sak innan jag går. Varför har du valt att sätta ringen på just det fingret?

HON: Ingen särskild anledning.

DU: Intressant. Bär du alltid ring på just det fingret?

HON: Ja, det gör jag väl. För det mesta.

DU: Anledningen till att jag frågar är att jag har en kompis som är åt det andliga hållet och hon har precis lärt mig att det finger man väljer att ha ringen på säger faktiskt något om ens personlighet. Jag vet inte om jag kan tro fullt ut på det men på mig stämde det exakt.

Om hon inte har några ringar på sina fingrar kan du istället använda följande mening: ”Jag måste fråga innan jag går. Jag ser att du inte någon ring. Har du aldrig det?” Ändra sedan sista repliken i manuset till: ”Hon har precis lärt mig att det finger man väljer att ha ringen på, eller att inte ha någon ring alls, faktiskt säger något om ens personlighet.”

DU: I det antika Grekland representerades ”kuddarna” i handflatan under varje finger av olika gudar. Och människorna som levde då brukade sätta ringen på det finger som hedrade just den guden.

Gå nu igenom hennes fingrar ett efter ett. Ta gärna det finger hon bär ringen på sist. Detta ökar spänningen. Har du dock ont om tid så tar du bara det fingret. Om hon är avslappnad med dig och tillåter att du rör henne så kan du lyfta hennes hand eller röra fingrarna när du pratar. Känner du att ni har god kemi mellan er kan du även teckna blodåderns väg upp i armen under din berättelse.

DU: Ta tummen som exempel. Den representerar Poseidon, havsguden. Han var väldigt oberoende . Han var den enda av gudarna som inte bodde på Olympen. Och som du ser skiljer sig tummen från de andra fingrarna. Så människor som har ringen på tummen är ofta fritänkare som kör sitt eget race. De följer inga trender; de skapar hellre sina egna. Pekfingret representerar Zeus, gudarnas överhuvud. Och det står för makt och dominans. Så människor med ring på pekfingret brukar ofta vara ledartyper. Långfingret motsvaras av Dionysos, vinets och festandets gud. Och han tyckte om att befria människor från deras hämningar. Så om man har ringen på just långfingret betyder det att man brukar göra som man vill utan att bekymra sig överdrivet mycket om vad andra tycker. Vissa är till och med bråkmakare. Ringfingret representerar förstås Afrodite. Hon var kärleksgudinnan och det är tydligen därför vi bär vigselringen på det fingret. Visste du att ringfingret är det enda finger som har en blodåder som går raka vägen till hjärtat utan några förgreningar? Så när du har ringen på ringfingret så skapar du en direktkontakt med ditt hjärta. Lillfingret representerar Ares, krigsguden. Det är därför de flesta maffiatyper har ring på lillfingret. Det står för konflikt. När människor på den tiden satte ringen på det fingret betydde det att de låg i konflikt med sig själva eller hyste upprörda känslor.

Om hon säger att fingret som hon har ringen på inte stämmer överrens med hennes personlighet, kan du säga att vi människor ibland väljer ett visst finger för att vi omedvetet strävar efter att anamma just den egenskapen eller attraheras av människor som har just det karaktärsdraget. Har hon ingen ring på sina fingrar lägger du till följande:
DU: Människor som aldrig bär ring var kopplade till Hermes, som var gudarnas budbärare. Han representerade exotiska resor, välstånd och älskade det bästa av allt. Men han var inte girig. Han var känd för sin generösa natur och var den mest hjälpsamma av gudarna. Han var även den mest äventyrliga. Så människor som inte brukar ha ring har ofta ett öppet sinne och tycker om att resa och umgås med andra.

Tanken är att genom att du visar värde ska du bjuda in henne att visa sitt värde. Ditt uppdrag är att ta kontakt med tre kvinnor, prata såsom du gjorde i de tidigare stegen. Men nu ska du även lägga till ringnumret. Skriv gärna ner vad som gick bra och vad du kan förbättra. Kom ihåg att denna teknik fungerar ännu bättre om du samtidigt jobbar på de fundamentala egenskaperna. Det är därför jag rekommenderar att du läser boken ”Mannens Överlevnadsguide” som tar upp flera intressanta förbättringsmetoder. Anmäl dig gärna till våra seminarier och föreläsningar för att få bästa möjliga resultat.

Har du mött några utmaningar inom dejting som du vill att vi på Maziway ska ta upp här på bloggen eller kanske någon fråga som jag ska besvara? Kom ihåg att besöka Maziways hemsida för att ta del av våra seminarier och föreläsningar. Besök även gärna Maziways sida på Facebook för intressanta video och artiklar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar