lördag 12 februari 2011

Uppdrag 48: Förbättra dina tankar om dig själv

I dagens dejtingtips ska vi förbättra dina tankar om dig själv. Det är egentligen tre meningar som jag vill att du ska läsa sakta för dig själv men vi kommer till dem sen. Först vill jag berätta något som förändrade mitt liv. Jag läste för några år sen att mina tankar är skapande. Det betyder att det jag tänker om mig själv och andra blir ofta min verklighet. Tror jag att jag ska få en jobbig dag och fyller mitt huvud med negativa bilder, då ser mitt undermedvetna till att det får rätt. Då kan jag säga till mig själv, "vad var det jag sa!" Men om jag fyller mitt huvud med positiva bilder och visualiserar mig istället i olika härliga situationer då ökar möjligheten för att min dag ska bli såsom jag egentligen önskar. Med andra ord behöver jag förbättra mina tankar om mig själv för att kunna få den framgång som jag förtjänar.

Så nu vill jag att du ska läsa dessa tre meningar sakta så de sjunker in i ditt undermedvetna:
Varje tanke jag har skapar ett minne i mina celler.
Jag kan välja vilka tankar jag har om mig själv.
Jag är dem enda som har ansvar för mina tankar.

Har du något ämne som du vill att jag ska ta upp här på bloggen eller kanske någon fråga som jag ska besvara? Kom ihåg att besöka Maziway hemsida för att ta del av våra seminarier och föreläsningar. Besök även gärna vår sida på Facebook för intressanta video och artiklar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar