tisdag 14 december 2010

Förord till boken "Mannens Överlevnadsguide"

Boken ”Mannens Överlevnadsguide” är skriven för män i åldrarna 18-81 år. Jag anser att ingen kunskap kan vara till större nytta för en man än kunskapen om sig själv.

Den manliga versionen av människan har knappast varit ett ämne för forskning. Det finns många tidningar och böcker om kvinnor och för kvin¬nor men böcker skrivna av män, om manliga könet och riktad mot just män fyller inte många hyllor i bokhandeln. Läser man dessutom psykologisk facklitteratur får man lätt uppfattningen att livet är fullt av en kris efter en annan.

Hur ser den manliga naturen ut? Varför handlar vi som vi gör? Hur kan vi bete oss annorlunda? Hur kan vi behandla andra annorlunda? Hur kan vi bli mer effektiva? Hur kan vi få mer värde i våra liv? Jag har försökt att besvara dessa frågor i den här boken. Jag gör inget anspråk på att boken är en bibel om manlighet men ger läsaren en möjlighet till en alternativ vinkling om manlighet. Kom bara ihåg att du inte kan skaffa dig kunskaper om den manliga naturen från en bok, utan behöver även studera dig själv och dina grannar. Den här boken kan hjälpa dig att veta vad du ska leta efter och vilka steg du behöver ta den närmsta tiden.

För att du ska få ut det mesta föreslår jag att du går igenom materialet tre gånger under de närmsta 90 dagarna. Kom ihåg att värdet av att ha läst denna bok inte ligger i den potentiella belöningen du får, utan i den människa du blir under resans gång.

Har du något ämne som du vill att jag ska ta upp här på bloggen eller kanske någon fråga som jag ska besvara?
 
Kom ihåg att besöka vår hemsida http://www.manrorelsen.se/ för att ta del av våra seminarier och föreläsningar. Besök även gärna vår sida på Facebook för intressanta video och artiklar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar