måndag 20 september 2010

Glöm inlärda repliker utan gå fram och säg "Hej"

Pick-up lines kan vara charmiga, finslipade och helt enkelt sliskiga. Det bästa är att bara gå fram och presentera sig för att lyckas träffa tjejen du är intresserad av. Nu för tiden kan du hitta en del repliker på nätet eller i en del böcker men det finns egentligen inga bevis på att de fungerar. Jag föreslår att istället för att lägga ner en massa tid på att komma på vilken replik du ska använda för att fånga din drömkvinna, ska du bara gå fram och säg "hej" eller "hur är det?" Under min egen resa för att leva ett lyckligare liv där manlighet är grundpelaren, läste jag bland annat en del självhjälpsböcker om manliga stereotyper och dejting. Många av dessa böcker som riktar sig till både män och kvinnor anser att kvinnan ska tona ner sin framgång och prestationer eller att mannen ska ta initiativet för ett lyckat förhållande.

Jag läste även i några av de mest kända böckerna hur män ska ge komplimanger med dubbelmening till kvinnor såsom "Vilka fina naglar du har, är de falska?" Tanken är att du ska göra kvinnan lite osäker samtidigt som du framstår som alfahanen som är självsäker och trygg i sig. Detta är självklart attraktivt men baksidan av denna typ av komplimanger är att den kvinnan som är trygg i sig själv kan tycka att din kommentar är mycket konstig och kanske även ta illa vid sig.

Det finns även killar som har lärt sig att de ska studera kvinnans kroppsspråk för att se om hon är intresserad. De spenderar alltför lång tid med att analysera hennes kroppsspråk så de missar själva chansen att umgås med henne och förlorar därmed henne.
Jag föreslår att du bara går fram och säger "Hej" om du är nyfiken på en person istället för att lära dig en massa tekniker. Självklart behöver du vara en intressant person som attraherar det motsatta könet för den du är. Det är en av de saker som vi på Manrörelsen hjälper dig med på våra kommande seminarier och föreläsningar. Jag föreslår att du först läser boken "Mannens överlevnadsguide" som finns ute i handeln.
Jag anser att många dejtingböcker innehåller en del intressant information men tycker att du behöver först fokusera dig på att höja ditt självförtroende för att kunna träffa intressanta människor.

Här är några repliker som du bör undvika:
Jag undrar om jag kan ha mina bilnycklar till min Porsche i din handväska.
Gjorde det ont när du föll från himlen?
Jag har haft en dålig dag. Behöver nu ett leende från en vacker tjej. Kan du le för mig?
Har letat efter min drömflicka. Det är ju du.
Kan jag låna din mobil. Lovade att ringa min mamma när jag träffar min drömkvinna.

Har du något ämne som du vill att jag ska ta upp här på bloggen eller kanske någon fråga som jag ska besvara?
Kom ihåg att besöka vår hemsida http://www.manrorelsen.se/ för att ta del av våra seminarier och föreläsningar. Besök även gärna vår sida på Facebook för intressanta video och artiklar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar